EL NOI DEL PIJAMA DE RATLLES
Títol: El noi i el pijama de ratlles
Autor: Jhon Boyne
Any: 2006
Dedicació: al lamentable engendre.
Editorial: The Boy in the Striped Pyjama
Col·lecció: Salamandra
Lloc: Berlín
El noi del pijama de ratlles és una novel·la de l'autor irlandès Jhon Boyne publicada el 2006. El 2007 aparegué la traducció catalana a càrrec de Jordi Caussa a l'Editorial Empúries, essent la primera novel·la d'aquest autor traduïda al català i que des de llavors ha tingut un notable èxit de vendes. El 2008 Mark Herman l'adaptà per la pel·lícula The boy in the striped pyjamas.
Actors The Boy in the Striped Pyjama
Bruno: És el protagonista de la història. És intrèpid i curiós, i de vegades una mica desconfiat. El tret més característic de la seva personalitat és el seu excés d'innocència.
Shmuel: És jueu, i es fa amic de Bruno. Es troba reclòs al camp de concentració d'Auschwitz, amb la seva família. És prim i té el cap rapat.
Helga: És la mare de Bruno i Gretel , de procedència polonesa . Obeeix totes les normes imposades a la casa i s'oposa bastant a la feina que realitza el seu marit . A més, sol renyar molt els nens.
Ralph: És el pare de Bruno i Gretel, que mana a Auschwitz i també a casa.
Gretel: És la germana gran de Bruno.
Maria: És la criada de la família. Sol parlar amb Bruno després d'arribar a
Auschwitz. No li agrada parlar.
Tinent Kotler: És el tinent " pilota" del comandant. Es fa amic de Gretel i de la mare de Bruno perquè sempre estava per casa, però es va guanyar l'antipatia de l'infant . És destinat al camp de batalla i no torna a aparèixer.
Pavel: El cambrer i ajudant servicial de la casa d'Auschwitz . És jueu i practicava la medicina abans d'anar al camp de concentració. Es dóna a entendre que Kotler li pega i el maltracta al capítol 13.
L'Avi De Bruno, Matthias: L'avi que està d'acord amb el seu fill Ralph, i que dóna suport a la seva família.
L'àvia Natthalie: Que estava en contra del treball del seu fill, Ralph.
OPINIÓ PERSONAL
El llibre em pareix un llibre de molta tristesa i molt de drama. És molt bonic.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada